2012. november 13., kedd

4 új gyár és autópálya Zalaegerszegen.

Elindult a Deák Ferenc Új Városépítő Program Zalaegerszegen.
Mindenkit megnyugtatunk, a bejegyzés címe természetesen kacsa. Helyette ismét sokkal jobb dolog történt városunkban. Újabb 100 méter járdát sikerült átadni a Rákóczi úton, cirka 26 millió Forintért. Ezzel sikerült megismételni a szenzációs júliusi teljesítményt. Lássuk képekben:

2012.07.12
2012.11.13

 Ha ilyen ütemben folytatják szeretett honatyáink, lassan egy talpalatnyi hely sem marad a városban aszfalt nélkül. Vajon hol vágják át legközelebb a nemzeti színű szalagot? Talán a városi strandon, esetleg a ZTE Aréna lebetonozott tizenhatosán?
De nézzünk csak meg néhány példát, hogy az elmúlt években mit sikerült a kedves narancsszínű városvezetésünknek "leaszfaltoznia":
2003 Ruhagyár: sajnos a munkálatokat nem sikerült befejezni, így a nagyközönség csak egy gyönyörű Lidl áruházat kapott, pedig milyen sokat érhet a maradék elhanyagolt terület is. Szerencsére nem sok ember vesztette el a munkáját, végül is alig van zalaegerszegi, vagy város környéki család akinek ne dolgozott volna közeli vagy távoli rokona a ZA-KO-ban.
2005 Zalahús: Remek aszfaltozási munka, kitűnő, közel 11 hektáros telek. Mi legyen helyette morfondírozhattak teli zsebbel páran. Dechatlon, telitalálat, úgyis kövér a magyar, sportoljon inkább!
2008 Zalabaromfi: az ezredfordulón még a legnagyobb magyar élelmiszer ipari cégek között jegyzett Zalabaromfi Zrt. leaszfaltozásához jó alapot szolgáltatott a hűtőház leégése ( ki ne emlékezne rá)  aztán pár év sínylődés után végleg beadta a kulcsot ez is, mehettek a dolgozók Isten hírével, igaz a tereprendezés itt nem történt meg, csak 6-700 dolgozó addigi mindennapjait sikerült elsimítani. Azóta Pacsán újraéledt valami, pont az eredeti létszám tizedével.

A felsorolás nem teljes, aszfalt viszont még van. 
Említhetnénk itt a futball csapat körüli hercehurcát, ebbe a többváltozós egyenletbe azonban most nem megyünk bele, vagy a városi strand érthetetlen (ha végiggondoljuk a háttérben megbúvó érdekeket, nem is olyan érthetetlen) megszüntetését.
Annál érdekesebb a Zala Volán hirtelen kegyvesztése a volántársaságok régiós átszervezésében. Vajon mi lehet az oka annak, hogy a honi közösségi közlekedés keretein belül mind gazdaságilag, mind szakmailag az élbolyba tartozó Zala Volán helyett a régió leggyengébb mutatóival bíró vasiak kerültek nyerő pozícióba? Csak nem ezt is a súlytalan politikusainknak köszönhetjük? Jöhet persze a magyarázat a városi és megyei vezetőktől, a vasi fideszes miniszterek és államtitkárok hatékony lobbiáról, ami felülírja a számokat, kimutatások, észérveket, de ezzel igazából saját pártjuk mutyijaira mutatnak rá választott vezéreink. Valószínűleg így mutatja ki háláját a kormánypárt, az egyik legnagyobb bástyájának.
Ez a döntés nem jelent mást Zalának, minthogy a kötöttpályás közlekedés után a közúton is "mellékvágányra" kerülünk. Politikai "elitünk" hallgatása ebben az ügyben az utolsó kenet feladását jelenti nem csak a megyeszékhelynek, hanem egész Zala megyének, mely mára minden gazdasági erejét  elvesztve süllyed (újra) a Nyugat Keletje cím felé.
Jöhetnek persze a fals élhetőségi listák, csak tudnánk mi alapján rangsorolnak ezek. Talán a térkövezett, használhatatlan főutcák, vagy szabadtéri fesztiválokat veszik figyelembe, ahol a munkanélküli városlakók költhetik nem létező fizetésük, utolsó tippünk az újraaszfaltozott járdák négyzetméterei lennének. 
A városvezetés tétlenség helyett emelje fel végre egyszer a hangját a zalai érdekek mellett, vagy szedje a sátorfáját, ne várják meg míg a csalódott emberek teszik meg ezt helyettük, abban nem lesz köszönet. 

Valós fejlődést, igazi politikusokat Zalának!


(Képek forrása: zalaegerszeg.hu, zalaihirlap.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése